Buddyweek! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu Buddyweek! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu

Buddyweek!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 Januari 2014 | Noorwegen, Oslo

Hoi allemaal,

Tadaaa, daar ben ik weer. Afgelopen keer vertelde ik dat de introductieweek begon, de 'buddyweek', dus daar zal ik maar mee beginnen dan. Ik waarschuw alvast, ik ben bang dat het een lang verhaal gaat worden...

Het was namelijk een drukke week met heel veel feestjes, meetings, pubs en andere dingen. Het begon allemaal maandag 6 januari. Om 13.00 moest iedereen bij de law faculty van de universiteit komen: we ontmoeten onze buddygroep en kregen een rondleiding. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik ben heel erg onder de indruk van de Rechtenfaculteit hier in Oslo. Wat een gebouwen zeg!! Hoge gebouwen met zuilen en binnen grote boekenkasten van donker hout, volgepakt met boeken. Het lijkt wel alsof het uit een film komt!
Vervolgens gingen we met onze buddygroep, die overigens heel erg gezellig is, uiteten. We besloten om met z'n twaalven 3 pizza's te bestellen, wat mij nogal karig leek. Ik begreep het voorstel echter direct toen ik zag dat de pizza's €32,- per stuk kosten.
Na het eten stond er weer wat officieels op het programma wat 'Runden' heet: een 'fun presentation' van alle studentenverenigingen. Dit was toch wel een apart fenomeen. Er stonden in een groot gebouw zo'n 20 studentenverenigingen die allemaal een kraampje hadden. Bij elk kraampje kreeg je een alcoholisch drankje en probeerden ze je uiteraard over te halen om bij hun vereniging te gaan. Het leuke aan dit hele gebeuren was echter terwijl de 'exchange' studenten de alcohol in de drankjes niet eens konden proeven, waaronder ik, stonden de Noren na 10 drankjes compleet op hun kop. We hebben onze ogen uit gekeken....

Dinsdag 7 januari zouden we gaan sleeën. Aangezien er geen sneeuw was (en dit toch wel een essentieel kenmerk is voor sleeën) zeiden onze buddy's dat we waarschijnlijk gewoon ergens gingen bier drinken. Helaas hadden ze ons niet verteld dat het op een berg was en was dus niemand erop gekleed. Op de berg lag namelijk wél wat sneeuw en was het bovendien veel kouder dan in de stad. Na een tijdje zijn we dan ook chagrijnig weg gegaan om in de stad in een pub te gaan zitten, waar het bier heeeeel goedkoop was, maar 33 NOK (4 euro). Dat terwijl de gemiddelde prijs voor een biertje in Oslo 7/8 euro is. Hier een gezellige avond gehad om vervolgens nog even naar de skybar te gaan. Er was werkelijk een ge-wel-dig uitzicht over de hele stad! Helaas had ik m'n camera niet bij me dus zal ik nog een keer terug moeten voor de mooie foto's haha!

Woensdagmiddag begonnen we alweer met feesten bij één van onze buddy's: Olav. Aangezien de alcohol in Noorwegen zo verschrikkelijk duur is wordt er van je verwacht dat je je eigen alcohol meebrengt als er bij iemand thuis een feestje wordt gehouden. Zo gezegd, zo gedaan. Toen kwam iemand op het idee dat we verkleedt zouden gaan als spoken naar de pub-crawl, die later die avond zou zijn. We trokken lakens over onze kop en knipten er gaten in. Resultaat: we leken op leden van de Ku Klux Klan.
Helaas ging ik vlak voor de pub crawl door m'n enkel waardoor ik snel naar huis ben gegaan om met m'n pootje omhoog te gaan. Gelukkig was het de volgende dag al stukken beter!

Donderdagavond was er een feestje in de kantine van de rechtenfaculteit met een internationaal tintje: je moest verkleedt gaan als je eigen land. Natuurlijk had ik niks in het oranje bij me, dus ik dacht het handig op te lossen door een Heineken biertje mee te nemen (oerhollands toch!!). Helaas legde niemand de link.....

Vrijdag was de laatste dag van de buddyweek en ik vond het ook de leukste. Lucy (mijn Britse buurvrouw) vond het wel een leuk idee als ze voor 'een aantal mensen' ging koken. Blijkbaar vonden heel veel mensen dit idee leuk, want voor we het wisten stonden er 30 man in de keuken, die maar bedoelt was voor 6 man. Dit hebben we echter heel mooi opgelost door met z'n allen in de rij te staan met ons bordje totdat Lucy de vier pannen curry had verdeeld over onze borden (zie foto hieronder).
Daarna zijn we naar een club 'Seeds' geweest waar erg leuke muziek werd gedraaid en waar we dus tot in de late uurtjes zijn gebleven!

Zaterdag ben ik lekker thuisgebleven, aangezien ik best moe was van al dat feesten deze week. Toen ik wakker werd stond er een erg leuke verrassing voor met te wachten: HET HAD GESNEEUWD!!!! En niet zo'n beetje ook, er lag een behoorlijk pak.
Daarom besloten we (Murreille, ook Nederlandse studente uit Utrecht, Laura, haar vriendin die op bezoek kwam, en Fida, een Fins meisje) om naar Songsvann te gaan voor de zonsopkomst. Songsvann is een meer dichtbij mijn huis. Het was een prachtige zonnige dag en met al die sneeuw leverde dat een geweldig mooi plaatje op. Helaas was het ook geweldig koud (lees: -15), dus na de wandeling ben ik naar huis gegaan om op te warmen.

Ondertussen had ik ook al mijn huisgenoten ontmoet: 1 Noorse jongen, 1 Italiaans meisje, 1 Duitse jongen, 2 Duitse meisjes en een Thais meisje. Duitsers in overvloed dus. Gelukkig zijn ze allemaal erg gezellig waardoor we ook gezellig samen eten (als het kan) en 's avonds gezellig bordspelletjes doen.
Het is nu iets na twaalven en mijn Noorse huisgenoot is net jarig, terwijl de Italiaanse de dag ervoor jarig was. Eén groot feest dus!

Morgen ga ik op pad met Mureille en Laura. Ik ben benieuwd wat ze in petto hebben, maar het wordt vast leuk.
Dit was mijn verhaal voor deze week, spreek jullie snel!!!!
xxxxxx



  • 14 Januari 2014 - 02:09

    Anja Goense:

    Hoi hoi Nikki ja ja je ging naar Oslo om te studeren toch??? ?? :).
    Feesten zul je bedoelen. Haha.
    ik lees dat je volop geniet.
    ik wens je nog heel veel plezier.
    liefs Anja xxx

  • 14 Januari 2014 - 13:43

    Marije:

    Ha schatje heb net je beide blogs gelezen! Leuk dat je het toch hebt doorgezet :) klinkt allemaal super! Je hebt ze wel echt op z'n nikki's geschreven, heeeeerlijk haha. Blijf je zeker volgen pop! Succes!! Dikke kus

  • 14 Januari 2014 - 22:32

    Nikki :

    Leuk dat jullie me volgen! Bedankt!!! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 8404

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: