Kopenhagen, Stockholm, Laura, Mama: tripjes!!! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu Kopenhagen, Stockholm, Laura, Mama: tripjes!!! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu

Kopenhagen, Stockholm, Laura, Mama: tripjes!!!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

10 April 2014 | Zweden, Stockholm

Hallo lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie,
Na veel te lang niet geschreven te hebben, komt hier weer een ge-wel-dig spectaculair verhaal. Oké misschien niet héél spectaculair maar wel leuk!
De vorige keer schreef dat ik een groot gebrek aan vitamine D had hier in Noorwegen. Gelukkig is de lente hier ondertussen ook aangebroken (al zijn de temperaturen nog niet te vergelijken met die in Nederland). Het is hier dus ook steeds vaker lekker zonnig én boven de 10 graden haha. Afgelopen weken heb ik bezoekjes gehad van mama en van Laura en heb ik zelf zojuist bezoekjes gebracht aan Stockholm en Kopenhagen (voor de mensen die een slechte topografie hebben: dit ligt in Zweden en Denemarken).

Ik zal maar even beginnen met het bezoekje van mama. Mama is van vrijdag 14 t/m dinsdag 18 maart in Oslo geweest (oeps, dat is inderdaad al lang geleden!). Het is bijna het hele weekend redelijk zonnig geweest, perfect om sightseeing te doen. Mama had verschrikkelijk veel spullen voor me meegenomen uit Nederland (lees: ECHT HEEL VEEL!!). Uiteraard bergen met snoepjes. Maar ook verschillende kazen, pastasauzen, doucheproducten en nog veel meer. Toen we eindelijk die tientallen (!) kilo’s naar mijn kamer hadden gesleept zijn we boodschapjes gaan doen. Aangezien moeders mij nog steeds niet helemaal geloofde over de prijs van het eten hier, leek het me een leuk idee om haar dat dan zelf te laten zien. Gevolg: ze kreeg een mini-hartaanval bij de kassa. De volgende dagen heb ik haar de stad laten zien, de haven, zijn we naar de skischans gegaan en de bergen in waar nog steeds sneeuw lag!! Ook zijn we uiteten geweest. Mijn eerste keer sinds ik in Oslo was! Ik weet het, dit klinkt heel raar, maar als je €30,- voor een hele simpele pizza betaald wordt uit eten gaan als snel minder aantrekkelijk. Maar al met al was het een geslaagd weekend en is mama dinsdagavond weer naar huis gevlogen. Nog een weekje mam, en dan ben ik weer even thuis :)

Dan Laura’s bezoekje. Laura kwam van vrijdag 28 maart t/m dinsdag 1 april. Opnieuw weer veel sightseeing en ook veel dezelfde dingen gedaan. Overigens hebben Laura en ik nog wel lekker gewinkeld en lekker in de zon gezeten. Het was dit weekend namelijk nóg warmer dan in het weekend dat mama er was (lees: 15 graden. Whahaaa!). Op maandag zijn Laura gaan skiën! Het was super zonnig en heerlijk weer. Het was Laura’s eerste keer skiën (spannendddd!!) maar ik vond dat ze het heeel goed deed haha :). Helaas was er ook een keerzijde van de zonnige dag en de 15 graden, de sneeuw werd na de middag erg slecht. Desalniettemin hebben we super veel lol gehad en ging ik naar huis met een verbrande neus. YES!

Paar daagjes na Laura’s vertrek, vrijdag 4 april, ben ik vertrokken naar Stockholm en Kopenhagen met mijn Oslo vriendjes en vriendinnetjes. Eerst met het vliegtuig naar Stockholm. Daar hebben we nogal lang gedaan om het hostel te vinden (wat achteraf eigenlijk SUPER makkelijk was), maargoed…
Ons hostel lag op een hele leuke plek aan het water in het oude gedeelte van Stockholm. Helaas was het hostel zelf een beetje vies maarja, het was maar 2 nachtjes. Zaterdag en zondag was het heerlijk weer in Stockholm. Super zonnig dus we hebben veel gewandeld! Helaas had ik die dagen heel erg veel last van hoofdpijn, waardoor ik ’s avonds rond 10 uur in m’n bedje lag. Het nachtleven van Stockholm is dus compleet aan me voorbij gegaan.
Zondagavond gingen we verder naar Kopenhagen waar we ook twee nachtjes zouden blijven. We gingen ook dit keer met het vliegtuig. Erg leuk allemaal zo’n vliegtuig, moet het vliegtuig wel werken natuurlijk. Dat was niet helemaal het geval bij ons. We zaten al allemaal verspreidt over het vliegtuig dus ik zat bij niemand die ik kende, vond ik al niet zo leuk. Ik ben een behoorlijke held op sokken als het aankomt op vliegen. Afijn, vervolgens komen we dichterbij Kopenhagen waardoor we begonnen met dalen. Ineens, uit het niets, beginnen de motoren onwijs lawaai te maken en trekt het vliegtuig omhoog. Ik kreeg natuurlijk alweer een mini-paniekaanval. What the fuck was er aan de hand? Lange tijd hoorden we niks totdat de piloot ineens in het Zweeds begon te lullen. Daar verstond ik niet bar veel van, slechts enkele woorden die totaal uit de context leken. Vervolgens begon de piloot zijn verhaal in het Engels. Heel nuchter zei hij: “Ja sorry de automatische piloot werkte niet, waardoor we heel dichtbij een ander vliegtuig kwamen en ik moest uitwijken.” Sorry? Nog een keer? De automatische piloot werkte niet? Het is een automatische piloot, die hoort AUTOMATISCH te gaan. Afijn, gelukkig waren we 10 minuten later wel geland en konden we allemaal even flippen op elkaar en van de schrik bekomen. Ik kijk nu al uit naar mijn vlucht van dinsdag naar Nederland…..
Kopenhagen was ook echt een leuke stad en we hebben veel lol gehad! Allereerst hadden we een super leuk, klein, schoon hostel. Heel erg gezellig!
We hebben één dag fietsen gehuurd, aangezien Kopenhagen net Amsterdam is: fietspaden zijn drukker dan de gewone weg. Door het fietsen konden we heel erg veel zien in één dag. Ook zijn we naar Christiana geweest. Dit is een kleine vestiging in Kopenhagen waar eigenlijk geen regels gelden, de politie treedt niet op en de mensen leven als hippies. Er wordt hier veel drugs gebruikt en helaas is er ook veel criminaliteit. Ik dacht dat ik als Nederlander toch wel wat gewend was, maar dit was toch best apart. ’s Avonds zijn we naar een Indiaas & Pakistaans restaurant geweest waar we uuuren gegeten hebben. Vervolgens maar naar het hostel gerold dus…
De volgende dag hebben we een boottocht over de kanalen gemaakt en vervolgens moesten we helaas alweer naar huis. Met de boot dit keer. We vertrokken dinsdagmiddag om 16.30 en waren de volgende ochtend om 10.00 pas in Oslo. Heel erg leuk zo’n cruiseschip! Net Titanic. Zonder het zinken-gedeelte dan. We hebben gezwommen OP de boot (nee niet in de zee dus, ha-ha). Dit was trouwens best apart, aangezien de boot heen en weer gaat veroorzaakt dit golven in het zwembad. Ik zat dus in de golven op de golven…. Vervolgens naar een hele coole nachtclub op de boot geweest en toen maar lekker gaan slapen. Hoewel dat eerst niet zo makkelijk leek met die wiebelende boot. Uiteindelijk toch nog heerlijk in slaap gewiegd!

Dus dit was mijn leuke tripje. Dinsdag staat het volgende tripje weer op het programma: een weekje naar Nederland om Pasen te vieren! Heb er zin in om iedereen weer te zien :)
Ik heb ook nog wat foto’s bijgevoegd van mama & laura’s bezoekjes en mijn tripje naar Stockholm en Kopenhagen! Meer foto’s zullen ook nog wel op mijn facebook verschijnen!

Zie jullie snel! Ha det bra! xxxx

  • 10 April 2014 - 22:34

    Anja:

    Ik ga ook weer studeren haha.kan ik ook zoveel leuke dingen doen. We zien jou 1e paasdag ooohh nee de 2e. Tot dan en Veel plezier. Xxx

  • 30 April 2014 - 16:01

    Jenny Broekhuis:

    Hoi nikki


    Eerst Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag
    Weer veel meegemaakt en mooie foto's geweldig
    Je tijd in oslo gaat snel nog een paar weken en dan zit het er al weer op, maar dit is toch geweldig om mee te maken

    Groetjes harry jenny en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 8405

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: