Jeg skal på norskkurs!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu Jeg skal på norskkurs!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu

Jeg skal på norskkurs!!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

27 Januari 2014 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal!!

Het is alweer meer dan twee weken geleden sinds ik wat van me heb laten horen. Ik zit nu heel driftig mijn agenda door te bladeren om te kijken wat ik de afgelopen weken heb gedaan, maar mijn agenda is vrij leeg…. Ik zal maar gewoon beginnen en dan kijken wat ik tegenkom!!
Mijn vorige blog eindigde dat ik wat met Mureille en Laura zou gaan doen. We zijn naar het schiereiland van Oslo geweest voor het mooie uitzicht, maar aangezien de ijspegels bijna aan onze neus hingen, zijn we snel weer vertrokken. ’s Avonds is Laura weer vertrokken richting het WARME Nederland. Even serieus he: het is echt NIET koud bij jullie. Ik werd vanochtend wakker omdat het naar binnen sneeuwde en mijn kop nat werd…..

Anyway, vorige week heb ik veel dingen moeten regelen hier in Oslo. Ik moest me registreren bij de politie hier, omdat ik ‘immigrant’ ben. Hier moesten we natuurlijk een berg papierwerk voor inleveren. Het koste wat zweetdruppels om alle formulieren bij elkaar te krijgen, maar dan heb je ook wat he! Woensdag de 22ste zouden wij onze eerste Noorse les hebben. Helaas kwam de leraar niet opdagen. Daar zit je dan met je goeie gedrag. Gelukkig ging de Noorse les afgelopen week wel door. Heel veel verder dan ‘Jeg heter Nikki og jeg skal på norskkurs’ (Ik heet Nikki en ik ga naar de Noorse cursus) kom ik nog niet, maar dat mag de pret natuurlijk niet deren!

Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst gaan skiën. Eersteklas randdebiel die ik ben, nam ik een verkeerde afslag en kwam ik op een iets te moeilijke piste terecht. Dat heb ik geweten. Twee keer hard onderuit gegaan en in de sneeuw lopen graven naar m’n stokken….
Maar ik moet eerlijk zeggen, het was geweldig!! Echt een prachtige omgeving en ik vond het skiën ook gewoon heeeel leuk. Helaas heeft het wel de hele dag behoorlijk hard gesneeuwd, dus na zo’n 5 uur skiën kraakte mijn neus van de kou. Toen we ’s avonds thuiskwamen was ik doodop en heb ik geslapen als een roos.

Zaterdag was het een grote party dag. Aangezien Mureille (ook uit Utrecht!) graag een feestje 'vorspiel' wou voordat we naar ‘het grote feest’ zouden gaan heb ik een beetje rond lopen bazuinen dat het feestje bij haar was. Tja, het leek me allemaal heel logisch: zij wou graag een feestje, zij krijgt een feestje haha.
Eerst heb ik bij Mureille gegeten met nog een paar andere meisjes, erg gezellig. Toen kwamen er dus zo’n 20/30 man in haar kleine keukentje. Maar het was echt super gezellig! We hebben gelachen, gedronken, spelletjes gespeeld (haha) en toen zijn we naar Chateau Neuf gegaan. Chateau Neuf is een groot gebouw van de grootste Noorse studentenvereniging waar veel feesten worden gehouden. Het feest was super leuk en rond 5 uur heb ik eindelijk mijn bedje bereikt! Zondag heb ik er dus maar een rustige dag van gemaakt….

Vanmorgen heb ik mijn eerste les gehad van een de rechtenfaculteit: International Criminal Law. Hele enthousiaste leraar en leuke lesstof gaan dit vak volgens mij wel tot een succes maken! Morgen heb ik alweer een dag vrij (zucht wat is mijn Noorse leven zwaar) en morgenavond komt Kardo mij opzoeken! Donderdag vliegen we naar het noorden van Noorwegen, Trømso, om hopelijk het noorderlicht te zien. De weersberichten zijn nog niet al te best (het moet namelijk onbewolkt zijn) maar we hebben hoop!
Mijn volgende berichtje zal dus waarschijnlijk zijn over het feit of ik nou wel of niet het noorderlicht heb gezien haha! See you! Ha det bra!

  • 28 Januari 2014 - 00:19

    Anja Goense:

    Hey liefje
    man man Ppppffff wat heb jij het zwaar daar Haha.
    Je ging er toch voor de studie naar toe??
    Geniet lekker van je tijd in Oslo.
    Liefs Anja xxx

  • 28 Januari 2014 - 08:53

    Lau:

    Wat gaaf Nikki!! Haha kan ook alleen jou maar weer overkomen met die verkeerde piste he.
    Heel veel plezier met Kardo en geniet er van.
    Liefssss

  • 28 Januari 2014 - 12:49

    Nikki Eshuis:

    Jaaa oef ik heb het zwaar hier! Maar vanaf volgende week zal ik toch echt aan de studie moeten want ik heb ook nog het tentamen in Nederland he!
    En tja dat met die piste.... foutje, kan gebeuren :p
    xxxxxx

  • 29 Januari 2014 - 00:11

    Hannie:

    Stikjaloers! Have fun there.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 8406

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: