Zon!!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu Zon!!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu

Zon!!!!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

09 Maart 2014 | Noorwegen, Oslo

Hi lieve vriendjes/vriendinnetje en familie!

Na een aantal weken geen blog te hebben geschreven, vond ik dat het nu toch wel echt tijd werd. Afgelopen weken kwam er echt een fatsoenlijk ritme in mijn leven hier waardoor ik niet meer zoveel spectaculaire dingen meemaak. Maar toch heb ik nog wat leuke avonturen verzamelt.
Ik zal maar weer beginnen waar ik vorige keer gebleven ben. Ik was heel hard aan het leren voor mijn tentamen in Nederland. En hoe! Een week lang meer dan 12 uur per dag gestudeerd. Resultaat? Een 8!! Happy me! Helaas kwam er na 3 dagen een einde aan mijn bliksembezoekje aan Nederland en ben ik weer teruggevlogen naar Oslo.

Vanaf dit moment kon ik me dus ook echt concentreren op de vakken in Noorwegen. Helaas is dat tot nu toe nog niet helemaal gelukt. Ik ben gestopt met de Noorse cursus doordat ik een verschrikkelijk slechte lerares had. De rechtenvakken zijn tot nu toe gelukkig wel heel leuk, maar toch lukt het me niet om mezelf heel erg te motiveren om alles altijd te lezen en voor te bereiden. Toen papa mij erop wees dat ik nu toch echt wel een keer moest beginnen met leren, omdat ik anders vlak voor te tentamens te weinig tijd had, vroeg ik hem verbaasd waarom. Ik heb toch altijd te weinig tijd voor de tentamens? Waarom zou ik dit geweldige patroon doorbreken? Tja, daar had ik dan wel weer gelijk in…

Verder hebben de afgelopen weken voor in het teken gestaan van veel feestjes, lekker sportief doen (zoals ALLE Noren hier), zeuren over een gebrek aan vitamine D (want GEEN zon) en tripjes plannen. Met een groep van zo’n 10 mensen willen we lekker veel rondreizen in de weekenden en vakanties om zo Noorwegen/Scandinavië (en de rest van Europa haha) te ontdekken. Echter, het is vrij moeilijk om met zo’n grote groep overeenstemming te vinden over welke data we waar naartoe gaan. Voor de mensen die mijn moeder en haar zussen kennen: zo’n kippenhok was het, en dan nog een graadje erger (haha sorry mam en lieve tantes!). Maar uiteindelijk hebben we besloten om 4 t/m 9 April naar Stockholm en Copenhagen te gaan en om na de tentamens (eind mei) een roadtrip door Noorwegen te doen. Ook willen we graag nog naar Riga en Tallinn maar dat is met zo’n grote groep heeeel moeilijk om te plannen.

Gisteren was het voor het eerst in ongeveer anderhalve maand zonnig in Oslo. Waardoor de hele bevolking van Oslo naar buiten gaat. Toevallig waren er gisteren World Cup wedstrijden bij de grote skischans en wij hadden kaarten. Dus lekker in het zonnetje in de sneeuw naar langlaufende en springende sporters kijken. Geweldig leuk om eens van dichtbij te zien!! Foto’s zijn bijgevoegd!

En nu zit ik lekker op mijn computertje te luisteren naar de (Nederlandse) radio en dit verhaaltje te typen. Sorry dat het me even ontbreekt aan geweldige avonturen, dat komt wel weer! Ik hoorde trouwens dat het vandaag 20 graden is in Nederland? Wat is er aan de hand daar bij jullie? 20 graden is echt niet normaal he…..
Nog een paar daagjes en dan komt mama bij me op bezoek (vrijdag t/m dinsdag) en gaan we lekker sightseeing doen in Oslo. En de weerberichten voor Oslo zijn goed mam, lekker zonnig!!

Groetjes en tot snel!! xxxx

  • 10 Maart 2014 - 11:20

    Anja :

    Hey nichtje en dat noemen ze tegenwoordig studeren.????genieten heet dat met een hele grote G. .:)))))) toch nog leuk dat ik in je verhaal voorkom Whawha. Nikki je weet toch wij zijn heul stil .veel plezier met mama. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 8412

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: