Aangekomen in Oslo!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu Aangekomen in Oslo!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nikki Eshuis - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Oslo!!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

05 Januari 2014 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Na een beetje wikken en wegen heb ik toch besloten om een blog bij te gaan houden. Ik loop nu iedereen via de sms alles te vertellen en daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten. En het is natuurlijk een leuke herinnering :)
Vandaar dus toch de blog!

Donderdag 3 januari vloog ik om 19.05 richting Oslo. Pap, mam en Kardo gingen mee om mij uit te zwaaien, wat me toch wel zwaar viel. Afscheid nemen is nooit leuk. Vervolgens liep ik met mijn verstrooide kop ook nog naar de verkeerde gate.... naja....
Helaas bleek het vliegtuig vertraging te hebben en vertrokken we pas rond 20.00. Blijkbaar is er gewoon overal waar ik kom vertraging ook al reis ik niet met de NS ;) Eenmaal vertrokken hadden we veel turbulentie, wat ik dus best wel eng vond, want ik was al niet zo enthousiast over het alleen vliegen maarja...
Eenmaal aangekomen in Oslo wees alles zich vanzelf en kwam ik al snel aan in m'n hotel: City Box Oslo. Super leuk en modern hotel!

Volgende ochtend ging ik m'n sleutel voor mijn kamer ophalen. Leuk detail is dat het metrostation onderaan de berg is en het kantoor waar ik de sleutel op moest halen bovenaan de berg. Ik moest dus met mijn 29 kg (!) koffer en mijn 10 kg backpack die heuvel op. Compleet afgemat kwam ik boven.....
Ik was een beetje huiverig over de prijs van de kamer, want die zou tussen de €350 en €550 liggen: nogal een vaag begrip dus. Maar gelukkig viel het allemaal mee en heb ik één van de goedkoopste kamers voor €360,-.
Na aankomst in m'n kamertje de eerste boodschapjes gedaan. Beeld je in: €3,- voor een zakje snoep. Ik kom vast van mijn snoepverslaving af hier! Verder liggen ook de prijzen van het eten hier zeker hoger, en niet alleen voor alcohol en tabak zoals sommige mensen je vertellen.

Zaterdag met een gratis Ikea-bus (waarschijnlijk het enige dat gratis is in Oslo) naar de Ikea gegaan om daar wat spulletjes voor m'n kamer te halen. De kamer had namelijk niet eens gordijnen....
Gelukkig ziet m'n kamer er nu een stuk leuker uit! Ook nog even wat Ikea gehaktballen ingeslagen: omdat die dus wél lekker goedkoop zijn.

Zondag met m'n buurvrouw Lucy (een Britse) dan maar op pad gegaan voor goedkopere boodschapjes. Die vonden we in een Turkse wijk waar vers fruit en groente ons tegemoet kwam voor een redelijke prijs. Behoorlijk wat eten ingeslagen zodat we de komende dagen doorkomen!

Morgen begint de introductieweek hier. Ik ben heel benieuwd wat die gaat brengen en hopelijk leer ik de stad dan ook wat beter kennen!
Tot snel xxxx





  • 06 Januari 2014 - 14:46

    Ine Krabbe:

    Hoi Nikki,
    Ik wens je heel veel plezier in Noorwegen. Zorg ervoor dat het een onvergetelijke tijd wordt.
    Groetjes uit Agelo

  • 13 Januari 2014 - 19:58

    Nikki:

    Dankjewel Ine! Komt helemaal goed denk ik :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 8417

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: